طرح ساماندهی بدنه میدان انقلاب مورد بررسی قرار گرفت

معاون میراث‌فرهنگی استان زنجان گفت: در سومین جلسه شورای فنی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان طرح ساماندهی بدنه میدان انقلاب مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش میراث آریا، سومین جلسه شورای فنی اداره کل با حضور معاون و اعضای شورای فنی معاونت میراث‌فرهنگی در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد.

محمدرضا محمدپور در این جلسه اظهار کرد: معماری یکی از مظاهر مهم هویتی هر جامعه است از اینرو توجه به بناها و بافت‌های تاریخی به عنوان یکی از مظاهر مهم هویتی در همه جوامع به خصوص جوامع توسعه یافته مورد توجه زیادی قرار دارد.

معاون میراث‌فرهنگی درباره ساماندهی بدنه میدان انقلاب افزود: میدان انقلاب و بافت تاریخی اطراف آن در کنار بازار تاریخی زنجان، فضای شهری سبزه‌میدان، مسجد جامع، رختشویخانه و عمارت دارایی و ذوالفقاری در کنار یکدیگر سبب شده است که بافت مرکزی زنجان، اهمیت ویژه‌ای به لحاظ معماری و شهرسازی داشته باشد

طرح ساماندهی بدنه میدان انقلاب توسط شهرداری زنجان تهیه شده است و باید توسط اعضای این جلسه ملاحظات فنی و تاریخی میدان انقلاب بررسی و اعلام شود زیرا تمامی اقدامات ساماندهی و بهسازی  در میدان انقلاب و بافت تاریخی شهری زنجان باید بر رعایت ضوابط و مقررات حاکم بر بناهای تاریخی از جمله سنگ ازاره، استفاده از در و پنجره های چوبی و ...انجام شود.

محمدپور درباره یکسان سازی تابلو مغازه های اطراف میدان انقلاب گفت: تابلو مغازه در حقیقت بیانگر هویت یک مغازه است. تمام محصولات یا خدمات در ویترین و تابلوی فروشگاه خلاصه‌ می شود و به مخاطبان عرضه می‌شود. با حفظ اصالت بدنه، جانمایی تابلوهای معرفی مغازه ها به صورت  یکدست و سنتی در مغازه های بازار به زودی انجام می شود  

او گفت: یا توجه به آراء شورای فنی تصمیم گرفته شد که توپی کرکره ها در داخل مغازه ها تعبیه شده و از سایبان های پارچه ای هم شکل و هم اندازه استفاده شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032901580
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha